انواع کابل شبکه
نوشته شده توسط : ادمین جهان صنعت گستر

کابل شبکه یا کابل لن LAN به مجموعه سیم‌هایی از جنس مس یا شیشه گفته می‌شود که برای اتصال و انتقال داده و اطلاعات بین کامپیوترها و روترها و سوییچ‌ها و شبکه‌های استورج SAN (به طور کلی بین اجزا و مولفه های شبکه) استفاده می‌شود. پس این کابل ها بستری هستند که داده‌ها در آن جریان دارند و اطلاعات از دستگاهی در شبکه به دستگاه دیگری منتقل می‌شود. در گذشته این محصولات وارداتی بودند. امروز شما می توانید با بررسی قیمت و خرید کابل شبکه ایرانی هزینه ی کمتری برای کالایی با کیفیت پرداخت نمایید.
کابل های مذکور انواع متفاوتی دارد. تشخیص اینکه کدام یک برای پروژه شما مناسب است بدون اینکه زیاده‌روی کنید کار سختی است. اما ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. ما راهنمای مفیدی را گردآوری کرده‌ایم که شامل جدول، واژه‌نامه و سایر نکات خرید است. مزایا و معایب کابل‌های شبکه مختلف را با هم مقایسه می‌کند. در زیر توضیحاتی پیرامون انواع گونه های متفاوت آنها و نحوه انتخاب بهترین کابل شبکه برای خانه یا محیط کارتان ارايه شده است.
کابل شبکه CAT6 ایرانی SFTP
کابل-لن
عملا، کابل Shielded Twisted Pair یا STP که زوج به هم تابیده شیلد دار است و در شبکه های توکن رینگ و Gigabit Ethernet کاربرد دارد. این کابل بیشتر در محیط هایی که نویز بیشتری وجود دارد استفاده می‌شود. برای مثال در کابل کشی فواصل طولانی و یا وقتی کابل شبکه قرار است نزدیک میدان های مغناطیسی مثل کابل برق قرار گیرد. کابل های STP شیلدها به روش های مختلفی به دور سیم ها اعمال می‌شود F. در نام کابل های STP بیانگر وجود فویل است و S بیانگر وجود شیلد یا محافظ بافته شده .فویل برای جلوگیری از نویز و شیلد برای تخلیه اثرات القایی و الکتریسیته ساکن به سیستم ارت، در ساختار STP قرار می‌گیرد.

انواع کابل شبکه شیلد دار یا STP
6 نوع کابل شبکه شیلد دار یا STP داریم که در شبکه بندی کامپیوترها می‌توانیم از آنها استفاده کنیم. این 6 نوع به شرح زیر است:

U/FTP:
فویل دور هر جفت سیم وجود دارد.

F/UTP:
فویل دور چهار جفت سیم یعنی کل سیم ها وجود دارد.

S/UTP:
یک شیلد دور چهار جفت سیم یعنی کل سیم ها وجود دارد.

SF/UTP:
یک فویل و یک شیلد، دور چهار جفت سیم یعنی کل سیم ها وجود دارد. به آن STP هم گفته می‌شود.
فروش کابل شبکه قیمت مناسب
برای انتخاب و خرید کابل شبکه مناسب با سرعت اتصال به اینترنت خانگی خود شروع کنید. در صورتی که اینترنت گیگابیتی (1 گیگابیت در ثانیه) دارید، یک سیم اترنت قدیمی برای شما مناسب است. اگر اتصال کندتری دارید برای مثال 10 یا 20 مگابیت در ثانیه کابلCat5 یا Cat6 مناسب است.

اگر از سرعت واقعی اشتراک اینترنت خود اطلاعی ندارید، کامپیوتر خود را مستقیماً به مودم متصل کرده و این تست سرعت را بارگیری کنید. انجام این کار به شما یک ایده اولیه از آنچه از نظر اتصال سیمی نیاز دارید به شما می دهد. اگر اشتراک شما فقط از دانلود با سرعت 50 مگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند، خرید کابل شبکه 1 گیگابیت بر ثانیه بیش از حد است.

در مرحله بعد، سرعت مورد نیاز برای شبکه خود را در نظر بگیرید. اگر اغلب فایل‌های بزرگ را بین رایانه‌ها جابه‌جا می‌کنید یا ویدیوهای با پهنای باند بسیار بالا را پخش می‌کنید، یک کابل با پهنای باند بالاتر می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. در غیر این صورت نیازی به یک شبکه سریع خانگی ندارید.

همانطور که روترهای امروزی سریعتر و توانمندتر می شوند و سرعت شبکه را تسهیل می کنند، برای استفاده کامل به کابل های توانمندتر نیاز دارید. اگر به دنبال یک کابل جایگزین هستید، ایده خوبی است که یکی از دسته بندی های بالاتررا انتخاب کنید تا هم از سرعت استفاده کنید. این معمولاً به معنای انتخاب کابل Cat6A یا حتی Cat8 است. با توجه به مطالب بیان شده لازم به ذکر است که یک کابل با پهنای باند بالا به تنهایی تفاوت زیادی ایجاد نمی کند، اما یک کابل خوب می تواند با سایر دستگاه های شبکه پیشرفته کار کند تا اطمینان حاصل شود که اتصال شما تا حد ممکن قوی است.

لینک های مرتبط:

نمایندگی کابل شبکه

فروش کابل شبکه

 

قیمت انواع کابل شبکه

قیمت کابل شبکه





:: بازدید از این مطلب : 171
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 30 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: